Samsung UE40D8000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40D8000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Grooveman1 26-06-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Sinds enkele weken heb ik dit toptoestel in bezit.

Om te beginnen is de vormgeving werkelijk fenomenaal. Een zeer dunne rand, in het zilver, ongelofelijk mooi. Iedereen die hier binnenkomt, vindt het tv-toestel er mooi uit zien.
Hetzelfde geldt voor het beeld. Ongelofelijk scherp!

Voordat ik deze tv kocht, las ik veel reacties over het geluid. Ik had me dan ook op het ergste voorbereid.... en daarom valt het geluid me reuze mee. Desondanks heb ik er wel een hcs bij gekocht.

De tv werkt gebruiksvriendelijk. Het enige (nadeel?) is dat de televisie ontzettend veel instellingen heeft. Ik was er dan ook de eerste paar dagen continue mee aan het spelen. Maar op een gegeven moment heb je gevonden wat je mooi vindt.

Ook speelt hij probleemloos films met ondertiteling af via de USB stick (allebei dezelfde naam geven in dezelfde map).

Op het begin liep ik tegen de motion-plus instellingen aan. De beelden leken heel snel te gaan. Maar na het spelen met deze instellingen, werkt hij nu perfect. Een aanrader!

Robinleeuwen 22-04-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Ik ben nu aan het 3e toestel bezig. Het 1e toestel meerdere dode pixels + volume knop aan de zijkant defect. Bij reperatie een fout scherm met een krom hoekje. Deze kon dus niet vervangen worden. Na 2e afspraak beeldscherm vervangen + unit zijkant met o.a. de volume toetsen. Bij dit beeld scherm bleek de LED verlichting achter de omlijsting vandaan te komen. Een hele verlichte balk aan de onderkant. Nieuw toestel gekregen van Samsung en ook deze had meerdere dode pixels. Een nieuw toestel geregeld via Franklin (overigens zeer goede service tot nu toe). Maar deze had wederom dat de LED verlichting achter de omlijsting vandaan komt. Nu wil Samsung (Dhr. Tariq Idoe)mij niet meer helpen en deze vertelden mij dat het een "eigenschap" is van het toestel. Dan had Samsung dit in hun specificatie moeten vermelden en dan had ik niet gekozen voor de Samsung UE40D8000.
Slechte service van Samsung. Het toestel verder is reuze naar mijn zin, maar de service van Samsung is zeeeeer slecht. Dit is mijn ervaring tot nu toe.

Pjotterke3 21-04-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Aanvulling op mijn eerdere revieuw. Deze Samsung tv blijft een plaatje. Zelfs uit is ie mooi om te zien. Beeld is gewoon fantastisch. Wel regelmatig, soms wel 6 keer per minuut, een blokkerig beeld. Of bj snelle beeldwisselingen dat het nieuwe beeld over het oude beeld heengezet wordt. Alsof de tv de snelheid van beeld niet aankan. Maar ik weet inmiddels dat dit niet ligt aan de tv maar aan Ziggo en zijn digitale ontvanger.
De aps die je via deze tv kunt ontvangen lijken een soort promotie te zijn. Niet alle aps werken of zit wat achter. Irritant is gewoon dat bij aanschaf van de tv je een tegoedbon krijgt om films via Pathe te huren. Echter al meer dan een half jaar is de Pathe ap nog steeds niet operationeel. Daar heb je dus weinig aan. De gebruiks mogelijkheden via de pc zijn ook niet geweldig. Ik kan wel een opgeslagen film op mijn pc via de tv afspelen. Maar ik kan bijvoorbeeld niet via internet een film downstreamen en tegelijk bekijken via de tv. Dus over het geheel. Een prachtige tv met fantastisch beeldkwaliteit maar technisch nog steeds wat beperkt.

wimmm57 03-04-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Enige weken terug bij MediaMarkt gekocht tijdens de BTW actie. Er kwam bovendien nog een korting van Samsung bovenop, dus hadden we ineens een televisie van verbluffende kwaliteit voor een aangename prijs. Wat een tv is dit! In HD is het werkelijk niet normaal hoe mooi van kleur en hoe scherp het beeld is. Op Eredivisie Live kun je de grassprieten tellen. Maar ook zonder HD is het beeld prachtig en heeft er toe geleid dat wij ons als UPC gebruiker nog niet hebben laten verleiden met een HD-pakket! De vormgeving ervaren we als de top. Een schitterende trendy voet en een zeer stijlvolle dunne rand. En plat!! Niet normaal gewoon. Valt er dan niets op aan te merken? Jawel, de internetopties zijn erg traag en het geluid is maar zo zo. Bovendien zitten er in de 3D brillen batterijen en naast het feit dat dit om milieutechnische reden nu niet zo'n handige keuze lijkt, zijn er tegenwoordig ook al systemen met brillen zónder batterij. Maar goed, overal zijn we zeer content met de televisie: zo'n mooie hebben we nog niet eerder gehad!

borg1 07-03-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Januari dit jaar een Samsung Smart 8000 40 inch gekocht. Een prachtige televisie kwa beeld en geluid, internet en Skype werken ook prima. Verder vind ik het jammer dat er geen uitzending gemist op zit, dit zit bij de philips televisie standaard erbij. De app OV reis planner is ervan afgehaald omdat ie niet werkte, daarvoor is geen alternatief teruggekomen. Ten slotte vind ik de bijgeleverde afstands bediening niet voldoende werken voor het surfen op internet, andere gebruikers raden een wifi telefoon of tablet aan. Ten slotte diverse mails naar Samsung Cashback Servicedesk gestuurd, na twee maanden nog geen cash-back terug gehad, dus afwachten maar.

marco88888 23-02-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Super TV met echt werkelijk een geweldig beeld.

1 groot nadeel aan deze TV.. 's-avonds wil ik wel eens een DVD film kijken. Maar om de kid's niet wakker te maken kijk ik dan met een hoofdtelefoon.
Die aansluiting zit aan de achterkant van de TV.
Op het moment dat je die erin heb zitten is het geluid direct weg. Dus dan moet je hem bijna weer van je muurbeugel halen om het stekkertje er weer uit te halen om gewoon tv te kijken (met geluid)

De TV zit werkelijk vol met mogelijkheden. Maar de uitgang van de koptelefoon kun je niet software matig aan en uit zetten. (zodat je dat kleine stekkertje aan de achterkant kunt laten zitten)
Echt waardeloos.

Verder.. super tv.

Echter, als ik dit vooraf had geweten had ik hem niet gekocht.

Johan1234567 20-02-2012

---------Update review, 20-2-2012---------
TV ruim 6 maanden in bezit en absoluut tevreden! Super strak design, plat en veel mogelijkheden. Geluid is goed voor de gemiddelde leek maar voor mooi geluid is aan te bevelen om externe speakers te gebruiken. Beeld is heel scherp bij Bluray films en HD kanalen. Aanrader!

---------1e review, 14-6-2011----------
Sinds een paar dagen in het bezit van deze schoonheid!Ziet er gelikt uit en is zijn geld totaal waard! Beeld is ongehoord scherp en het geluid is verrassend goed. Multimedia mogelijkheden zijn legio aanwezig als je de tv aansluit op je thuisnetwerk. Als je twijfelt dan kan je daarmee stoppen want dit is de tv van 2011!!

Revieuwer 16-02-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Ik ben niet gelukkig met deze tv. Het beeld is op
zich mooi en scherp, maar ik heb regelmatig flikkeringen
als op tv personen zijn die gestreepte jasjes aan hebben
bijvoorbeeld de gasten in Studio Voetbal.
Wie heeft hier een tip over.
Mijn tv is volkomen ongeschikt om op een externe harde schijf, zowel 1TB als 500 MB op te nemen.
Ik moet regelmatig formatteren en ben al heel wat opnames kwijt.
Samsung heeft blijkbaar geen oplossing, want ze
reageren op de mail dat ik hen maar moet bellen.
Wie kan hierover iets zeggen?

Wilco1973 18-02-2012

De beelden, zoals jij die beschrijft met 'streepjes blouses' komen me bekend voor. Ik heb er zelf nog niks mee gedaan, maar ik denk dat als je de optie 'scherpte' in het beeldmenu wat verandert, dan er dan wel wat verbetering te zien moet zijn. Ook de opname-functie reageert bij mij wat vreemd, opnieuw formatteren lijkt de TV idd normaal te vinden. Overigens gebruik ik die functie niet, ik gooi zelf wat 1080p films op een externe hdd. Die draait ie overigens prima af (hoewel kleine vertraging tussen beeld en geluid bij deze MKV files). Het beeld is echter veel beter dan bij de meeste andere TV's.

jorn222 17-03-2012

Opnames kwijt! Harddisk niet herkent en opnieuw moeten formatteren. Klopt ik heb een andere samsung 6530, met het zelfde euvel, een vervelende zaak dat samsung geen oplossing biedt. Ook de internet browser is knudde en ongelooflijk traag bij mij.

tonnie1961 03-02-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

ik heb deze tv nu een paar dagen in bezit.
het beeld is verschrikkelijk scherp gewoon geweldig,
geluid is goed, maar heb zelf de homecinemaset ht-d6500 van samsung deze combinatie is geweldig.
instellen van het beeld kost nog al wat moeite dit door de zeer uitgebreide menu instellingen wat niet altijd even gemakkelijk is.
maar door uit te proberen kom je al een heel eind.
heb nog geen last gehad van clouding of bleeding.
contrast van deze tv is heel erg scherp de hd kanalen zijn adembenemend mooi.
minpuntje zijn de aansluitingen op de achterkant van het toestel zien er niet erg solide uit.
voor de rest een chic design met de metalen rand.
al met al een top toestel van samsung!!!!

aniet11 18-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Deze tv gekocht bij Jan Verdaas in oudenbosch.Hier werden we zeer vriendelijk en goed geholpen.De bezorgers van Verdaas hebben het toestel netjes bij ons thuisbezorgd en geinstalleerd.Perfecte beeldkwaliteit! echt een plaatje om te zien!Wel kijken wij, op aanraden van de verkoop(st)er, hd kwaliteit.Ook internet werkt perfect! Al met al een echte aanrader dus!

B.J.G. 16-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Deze SmartTV gekocht tijdens de Hollywood TV-actie.
Heb TV al 2 maanden in gebruik.
Hieronder volgen de plus en minpunten.
Pluspunten:
- Prachtig beeld van Blueray en DVD. Zeer scherp en
gedetailleerd beeld;
- Ook digitale TV uitzendingen zijn scherp en
detailrijk;
- Veel mogelijkheden via SmartTV; moet dit nog
helemaal verkennen;
- Fraaie vormgeving en compacte afmetingen.
- Redelijk geluid voor LEDTV.
Minpunten:
- Analoge signalen zijn van mindere kwaliteit zoals
de analoge tuner. Andere merken geven een beter
beeld;
- De fragiele en gammele constructie van de tv, met
name de aansluitpunten zijn kwetsbaar. Onhandige
plaatsing van HDMI ingangen aan zijkant. Kabels
(met name de duurdere en stugge kabels)
kunnen klem komen te zitten indien TV geplaatst
wordt in een kast.
Conclusie: Een prachtige TV die qua digitaal signaal
tot de top behoort van de LEDtv's. Het 3D gedeelte heb ik nog niet uitgeprobeerd. Groot minpunt is de constructie en aansluitingen, waarschijnlijk ook
door de geringe diepte van de TV. Toch een aanrader
waarvan je geen spijt zult hebben, indien je de constructie voor lief neemt.

fred kanters 11-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Deze Samsung smart tv een aantal weken in ons bezit.
We zijn tot de aankoop overgegaan, nadat we eerst in diversen winkels hadden staan te vergelijken.
Wat een prachtbeeld ,en het geluid is zeker ook niet verkeerd.
De Tv heeft veel instelmogelijkheden.
Via deze Smart Tv kunnen we heel veel app bekijken en
gebruiken op het internet.Dit gaat met de afstandbediening maar een toetsenbordje zal natuurlijk makkelijker gaan.
Bij de aankoop van de tv zaten ook twee 3d brillen.
We zijn meer dan tevreden over deze Samsung 8000 Tv

De Tv hebben we gekocht op 17 December bij BCC voor
€ 1499.
Samsung heeft de Hollywood actie met € 150 retour
cashback.(dit bedrag nog niet ontvangen,maar we gaan er van uit dat dit goed komt)
Kortom het is een pracht TV.

Vuylsteke Ronny 29-05-2012

Na zes maanden heb ik de premie van de Hollywood actie nog steeds niet ontvangen, er wordt zelfs niet gereageerd op mijn mails. Hopelijk kregen Jullie wel de bonus terug...
RC uit Kortrijk.

ard52 04-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Geweldige led-tv. Mooie strakke vormgeving. Beeldkwaliteit is super in HD en uitzendingen in 3D zijn inderdaad een ervaring apart.
Het gebruiksgemak is ook goed en eenvoudig.
Hoewel het geluid van de tv niet slecht is ga ik nu voor een home cinema-set.
Vwbt duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, daar heb ik hem te kort voor, maar het belooft veel goeds.

Pjotterke3 02-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Samsung heeft een prachtige designer led tv gebouwd. Mooi vormgegeven, scherp beeld en vele pracktische mogelijkheden oa internet toegang via aps. Minder is dat via je pc alleen foto's , film en muziek kan worden doorgegeven.
Geluidskwaliteit vindt ik ook minder. op standje 22 is het geluid vlak bij gewone zenders en hard bij hd zenders.
Regelmatig wordt het beeld blokkerig maar dat kan aan Ziggo provider liggen. Bij HD films lijkt het beeld al 3D zo scherp en diep. Werkelijk prachtig.

Wilco1973 27-12-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Na 7 jaar een beeldbuis TV te hebben gehad, nu eindelijk de overstap naar een ander merk (ik kocht standaard Philips TV's) en een plat scherm! De eerste ontmoeting met deze 40D8000 was niet positief, meteen een kapotte pixel. Gelukkig kon ik met deze TV terug naar R'dam (bekende foto-zaak met een F). daar werd meteen gecontroleerd of deze fout aanwezig was (felgroene pixel)en kreeg meteen een nieuwe mee (eerst ff gecheckt!!). Nette service.

De Tv is binnen een paar minuten operationeel, en heeft een adembenemend mooi beeld. De aansluiting van de CI+ module (Ziggo)is wat fragiel, en deed wat lastig, maar toch aan de praat gekregen. geluid valt niet tegen, voor zo'n platte TV. Wel via een optische kabel aangesloten op mijn home cinema, dat klinkt toch wel een stukkie beter.

De Tv werd geleverd met software versie 1018, toevallig (27 dec 2011) kwam versie 1020 uit. Eerst de TV ge-upgrade naar 1019, zojuist naar 1020. Deze laatste keer ging prima, maar de upgrade van 1018 > 1019 heeft me wat zweetdruppels gekost. De CI+ module gaf opeens allerlei fouten, na de TV een paar keer aan/uit te hebben gezet,bleef deze fout gelukkig weg.

Helemaal tevreden? Toch niet 100%... het is duidelijk te zien dat de TV nog veel problemen heeft met snelle bewegingen, ook als de optie 'Motion Plus' op 'vloeiend' staat. Het beeld 'schokt' nogal eens een keer, wat vooral duidelijk zichtbaar wordt bij nieuwe scenes. Met name in een reclame blok zijn deze 'foutjes' duidelijk te zien. Een ander bugje vind ik, dat sommige series/films in het 4:3 formaat worden getoond. Alle settings, zoals 'auto-breed' kunnen dit niet oplossen. Sterker nog, Samsung geeft in de manual aan, dat het scherm kan inbranden als je 4:3 uitzendingen bekijkt! Extra vreemd dus, dat deze optie niet goed werkt. Ik hoop dat een software-update uitkomst biedt! (versie 1020 heeft dit nog niet opgelost).

Als laatste, kort de + en - punten van de TV:

- Zappen gaat heel traag, komt door CI+ module?
- Niet alle uitzendingen zijn in volledig scherm, ondanks juiste settings
- Beeld schokt soms, zeker bij actie scenes, of reclame blokken
- Aansluitingen achterop TV zijn fragiel

+ Super beeld, zeker met juiste (HD) media
+ ingebouwde mediaplayer (USB stick of HDD) werkt prima
+ ingebouwde WIFI + apps
+ TV bedienen via smartphone

Zou ik de TV weer kopen? Dat wel, toch hoop ik dat sommige 'bugjes' nog worden opgelost!

kraay1967 04-12-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

nu ruim een week in bezit maar verbluffend scherp beeld via ziggo en bluray
3D is zeker zo mooi als in de bios alleen zijn de batt. snel leeg wanneer je niet weet of de brillen uitstaan!
internet op TV is leuk maar zonder toetsenbord is de snelheid minder, zoals je gewend bent op de PC
maar wanneer je puur kijkt naar het TV-kijken dan verdient deze LED-TV zeker een dikke 10

Albert310 30-10-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Een geweldige TV. De beeldkwaliteit in combinatie met een HD-abonnement is super! Ik ben na een kwartaal nog steeds niet helemaal door alle mogelijkheden heen.

Het toestel vraaaaagt om een Homecinemaset om het qua geluid af te maken. De vormgeving is door de dunne omlijsting echt heel erg mooi. Je kijkt aleen naar een scherm.
Gebruiksgemak is groot maar in combinatkie met andere mediabronnen is het natuurlijk weer meerdere afstandsbedieningen..... Daarom ook een Logitech Harmony genomen. Daarmee kun je overigens gelijk problemen hebben met het banderen van alle mogelijkheden. Dus houd de originele afstandsbediening bij de hand en ga genieten!!!

Harry123 18-11-2011

Ha die Albertgti310, toevallig gisteren dezelfde tv voor mijn ouders gehaald, erg fraai.
grt Ron Zuiderwijk

Elise2 29-10-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

We hebben deze tv nu enkele maanden en zijn super tevreden. De tv is zo helder en scherp dat mijn ogen het soms niet verdragen, maar dat is aan te passen bij de beeldinstellingen en ik geniet elke dag van het bijzonder mooie uiterlijk van de tv.

Tom.H 17-10-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Deze tv gekocht nadat ik de nieuwste Loewe Led tv retour heb gedaan.
De Loewe beviel echter helemaal niet en maakte het niet waar om ons te plezieren en viel op veel punten erg tegen.
Nu we deze Samsung hebben zijn we erg gelukkig, vele malen beter als de Loewe en alles werkt beter en sneller en duidelijker als de Loewe.
Inmiddels pas kapot geweest en de reparatiedienst van Samsung is geweldig.
Als ik weer een toestel moet kopen zou het weer deze worden, hij is niet voor niets uitgeroepen tot beste tv van 2011.
Ik snap niet dat Samsung zo`n tv kan maken voor dit geld en andere exclusievere merken nog niet eens hier aan kunnen tippen.
Kopen dus, ik ga binnenkort een tweede kopen voor in de eetkeuken

Ron63 24-01-2012

Beste Peter & Tom,

De ervaring van Tom kan ik helaas niet met 'm delen.
Wij hebben zelf toevallig een Loewe Art 37 Led aangeschaft en zijn er zeer content mee.
Helaas heeft Kieskeurig niet de mogelijkheid geboden om de Loewe Art te kunnen beoordelen, dus doe het n.a.v. de review van Tom.
Het toestel is mooi afgewerkt, geeft scherp beeld, weinig tot geen artefacten, kan snelle beeldwisselingen zeer goed aan, geeft natuurgetrouwe kleuren, media speler on board en geluid is bovengemiddeld voor een LED TV! (onze basis beeldinstellingen: contrast 18, kleur 11, helderheid 9 en scherpte 3 ' meeste filters op uit, met name dimfuncties')
Uiteraard zijn er ook minpunten en dat zijn: geen 3d, grijswaardes t.o.v. plasma en de prijs.
Kortom: specificaties zeggen niets over de kwaliteit van een toestel, dat heeft deze Loewe voor ons althans bewezen!
Wanneer je iets dieper in de buidel wilt tasten en niet perse 3d wil (oa vanwege bril) is de Loewe Art 37 led zeker een aanrader!
Peter: in Duitsland is maar 1 goede test bekend, waar dit toestel goed uit de verf komt, maar je zult het uiteindelijk toch zelf moeten ervaren)
Succes met jouw keuze!

Ron

Peter Alphen 29-11-2011

Hallo Tom, was de Loewe een type Art toevallig ? Ik zit zelf te twijfelen over deze of een Loewe Art Led 37 inch. Wat vond jij dan niet goed van de Loewe. Het geluid is toch beter van de Loewe als die van de Samsung toch ?Ik ben benieuwd of je van de Samsung geen last hebt van een schittering van de beeldbuis ?. Ik zie reactie wel tegemoet, merci,. Peter

Mr. Sloos 04-09-2011

----------Update review, 4-9-2011----------
Geweldige TV en een superbeeld, veel mogelijkheden en al veel film gekeken via Movie Max.
3D trailers laat nog te wensen over.
Het enige wat ik slecht durf te noemen is de helpdesk en ondersteuning van de Samsung site. Daar is Philips de beste in.
Tot nu toe de beste tv die wij hebben gehad.

---------1e review, 15-4-2011---------
Geweldige TV, Super strak en mooi design, prachtig helder en scherp beeld. Heel veel mogelijkheden.
Hiervoor 2 nieuwste Philips gehad, gelukkig konden we die nog omruilen bij de BCC, goede service trouwens.

soerland 30-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Je kan echt trots zijn als Je zo'n toestel bezit. Het heeft een prachtig gekleurd en scherp beeld. Jammer is dat het met de bijgeleverde afstandbediening moeilijk is te emailen de toetsjes en letters zijn te klein vooral voor wat oudere gebruikers, om berichten te schrijven.

digitalbath 26-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Hoe je het wendt of keert, dit is gewoon en top tv, in dit prijsgebied. wifi werkt direct, mogelijkheden te veel om op te noemen, blu ray, PS3 games, dvd en HD tv uitzendingen het ziet er voor mij echt super uit. Cam module van ziggo er in en hopla werkt direct goed, alle zenders aanwezig, zonder gedoe. Geluidskwaliteit viel mij erg mee, dit is mijn eerste platte tv. Appje op mijn smartphone HTC gezet, kan ik die ook als afstandsbediening gebruiken. Het werkt bij mij allemaal snel en goed. design is prachtig.

ik heb de gebruiksaanwijzing minimaal geraadpleegd, het werkt voor mij allemaal erg intuitief.

Ik ben er erg blij mee

fred 1967 21-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

super tv ik zie bij andere reviews klachten over de tv geluid en internet
mensen eerst goed de de tv uitproberen en goed de gebruiksaanwijzing lezen als je er niet uitkomt , deze tv is gewoon voor dit geld de beste led tv die er op dit moment is .

Marith 1964 13-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Binnen 3weken heeft de tv het begeven.Beeld is wit uitgeslagen en alle gekleurde pixels lopen in elkaar door.Samsung wil het repareren maar een toestel van 1800euro moet gewoon vervangen worden door een nieuwe!!! Toch?Saturn geeft ook geen goede service en zo blijf je zitten met een tv die niets doet.Tijd voor de consumentenservice en Kassa!!

GuusC 02-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D8000

Prachtig toestel, met mooi design.
Aantal tekortkomingen:
1) Grootste ergernis betreft het niet fatsoenlijk kunnen navigeren op de webpagina's door het ontbreken van een toetsenbord. Er valt ook geen toetsenbord op aan te sluiten. Indien je veel wil internetten kun je beter een toestel van de concurrent kopen.
2) Er bestaan beeldfouten als je bijvoorbeeld DVD wil kijken. De opbouw van het beeld vertraagd soms of bevat flikkeringen.

merel9 02-01-2012

GuusC je schrijft dat je geen toetsenbord kunt aansluiten. Geen gewoon toetsenbord inderdaad, maar je kunt wel een aparte afstandsbediening met toetsenbord kopen of - zoals ik doe - mijn samsungtelefoon gebruiken, die als afstandsbediening werkt; via de appswinkel van Samsung gratis te krijgen.
Voor mij een super tv met super beeld